HR medewerker

Algemene informatie

Werkgever: Parket PG
Opleidingsniveau: hbo

Per direct is de functie van HR medewerker bij het Parket van de Procureur Generaal van Curaçao, van Sint Maarten en van Bonaire, Sint Eustatius & Saba vacant. De standplaats is Curaçao, maar van de kandidaat wordt verwacht dat deze indien nodig naar Sint Maarten en Caribisch Nederland reist.

Het Openbaar Ministerie in het Caribisch deel van het Koninkrijk
Het Caribisch deel van het Koninkrijk bestaat uit de autonome Landen Aruba, Curaçao en Sint Maarten en de drie openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba (Caribisch Nederland). De Openbaar Ministeries zijn belast met de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde, zoals de opsporing en vervolging van strafbare feiten, en toezicht op de uitvoering (executie) van strafvonnissen in Curaçao, Sint Maarten en Caribisch Nederland. Het Openbaar Ministerie heeft een nadrukkelijke rol als het gaat over het primaire proces, de interne en externe kwaliteit en innovatie van de rechtshandhaving.

Bedrijfsvoering bestaat uit de onderdelen Facilitair, Finance, HRM/Opleidingen en IT. We bieden ondersteuning aan de parketten in eerste aanleg van Curaçao, van Sint Maarten en van Bonaire, Sint Eustatius en Saba op het gebied van operationeel beheer. HRM is hierbij een adviserend, dienstverlenend en uitvoerend onderdeel waar de personeels- en HR-taken deskundig en efficiënt worden uitgevoerd. Daarnaast levert HR ondersteuning op organisatieontwikkeling en strategisch personeelsbeleid.

De functie
Als HR medewerker ben jij het centrale punt van de afdeling. Je verzorgt dagelijks de ondersteuning bij de uitvoering van het personeelsbeleid. Je informeert en adviseert de medewerkers over rechtspositionele aangelegenheden, behandelt aanvragen en past relevante regelingen toe. Je registreert, controleert en administreert HR data waaronder personeelsopbouw, -verloop, verlofuren en verzuim in onze HR software. Ook stel je managementinformatie/rapporten op en doet op basis daarvan voorstellen. Je onderhoudt contacten met (externe) instanties zoals o.a. de verschillende overheden, de ziektekostenverzekeringen en de arbodiensten. Daarnaast verzorg je de interne HR communicatie en ten aanzien van personeelszorg en verstrek je in overleg adviezen aan leidinggevenden. Verder toets je de uitvoering van nieuwe en in ontwikkeling zijnde regelingen en informeer je over nieuwe wet en regelgeving. Als laatste geef je ondersteuning bij interne projecten zoals o.a. wervingsacties.

Gevraagde competenties op een rij
Integer | professioneel | omgevingsgericht | transparant | zorgvuldig | resultaatgericht | omgevingsbewust | pro actief | zelfstandig en in teamverband werken | pragmatische instelling.

Overige vereisten
• afgeronde hbo-opleiding of een daaraan gelijkwaardig werk- en denkniveau;
• kennis van relevante-wet- en regelgeving, richtlijnen, rechtspositie binnen de verschillende overheden;
• mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands, Engels en Papiaments;
• in staat om het werk zowel op korte als lange termijn te kunnen plannen en te organiseren;
• bij voorkeur ervaring in het werken met AFAS.

De procedure
Ben je enthousiast om onze nieuwe collega te worden?
Solliciteer dan direct door je kandidatuur, inclusief C.V., vóór 3 maart 2021 via e-mail te richten aan het OM, t.a.v. de heer F. van Neerbos (HR Consulent).

Naast een aantal gesprekken kan een medische keuring, een assessment, een referentie-, een antecedenten- en/of een veiligheidsonderzoek deel uit maken van de selectieprocedure.

Wij bieden je een functie in een dynamische omgeving.
De bezoldiging, maximaal schaal 9, is afhankelijk van relevante kennis en ervaring, conform het Bezoldigingslandsbesluit 1998.

Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang op externe kandidaten.

Voor meer informatie over de functie kan contact worden opgenomen met de heer F. van Neerbos, HR-consulent, via telefoonnummer +5999 567 3622 of per e-mail via fabian.vanneerbos@OMCarib.org.

 

 

Informatie coronavirus lees meer