Medewerking Heffing BCN

Algemene informatie

Werkgever: Belastingdienst Caribisch Nederland
Locatie: Bonaire

Vereisten

Opleidingsniveau: HBO

Wil jij als Medewerker Heffing  uitvoering geven aan de fiscale wet- en regelgeving? Kun jij samenwerken en binnen een team toch je eigen verantwoordelijkheid nemen? Ben jij onze nieuwe collega van de afdeling heffing/toezicht?

Functieomschrijving

De Belastingdienst Caribisch Nederland (B/CN) is in beweging! En beweging betekent verandering! Ga jij ons helpen om die beweging te stroomlijnen en die verandering te realiseren?
Als Medewerker Heffing  ben je verantwoordelijk voor het juist en volledig behandelen van aangiften,  bezwaarschriften en verzoeken op gebied van inkomstenbelasting. Mede door de kleinschaligheid zal tevens inzet op andere belastingmiddelen worden gevraagd. Je treedt in deze functie op als vakkundig gesprekspartner voor particulieren en adviseurs.

Functietaken

  • Je geeft collega’s advies over fiscaaltechnische aspecten in diverse casussen. Daarbij heb je geen schroom om zowel in- als extern voorlichting te geven;
  • Je bent in staat  om beroepsprocedures te voeren;
  • Je denkt en handelt klantgericht vanuit onze processen en de samenhang;
  • Je bent in staat om complexe zaken en deelprocessen te behandelen en/of te coördineren en te bewaken. Daarbij ligt de focus altijd op productie;
  • Je verricht werkzaamheden ten behoeve van alle drie de eilanden.
  • Je adviseert en begeleidt bij de implementatie van deelprocessen en wetswijzingen;
  • Het proactief bedenken, organiseren en uitvoeren van activiteiten voor een betere dienstverlening.

De Belastingdienst wil graag de compliance van burgers en bedrijven bevorderen. Transparantie, samenwerking en werken vanuit vertrouwen staan hierin centraal. Het spreekt voor zich dat jouw communicatieve vaardigheden, persoonlijke drijfveren en overtuigingen die deze doelstelling ondersteunen, hierin een rol van betekenis spelen.

De organisatie

Bij de Belastingdienst Caribisch Nederland (B/CN) werken circa 100 medewerkers verspreid over Bonaire, St. Eustatius en Saba. De directeur B/CN geeft samen met het managementteam leiding aan de organisatie. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen.

Daarnaast verrichten we douanetaken en houden we ons bezig met fraudebestrijding waarbij we samenwerken met de FIOD in Europees Nederland. Verder dragen we zorg voor de inning van enkele eilandbelastingen en -heffingen op Bonaire en innen we de alimentatiegelden ten behoeve van de Voogdijraad. Bij B/CN werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor duizenden burgers en bedrijven.

De afdeling

De afdeling Heffing, toezicht en dienstverlening houdt zich o.a. bezig met het beoordelen van aangiftebiljetten, het controleren van administraties op fiscale belangen, het opleggen van aanslagen en het behandelen van bezwaar- en beroepsschriften. Daarnaast is deze afdeling belast met de uitvoering van administratieve ondersteuning en balieverkeer.

Jouw competenties

  • Organisatiesensitiviteit
  • Zelfontwikkeling
  • Overtuigingskracht
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Oordeelsvorming

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van minimaal een hbo-bachelordiploma in de richting van fiscaal recht of fiscale economie; een aantoonbaar afgeronde interne F/controleursopleiding van de Nederlandse belastingdienst is gelijkgesteld aan de gevraagde hbo-bacheloropleiding in de richting fiscaal recht óf fiscale economie.
  • Je bent een generalist of IB-specialist die bereid is om meerdere belastingmiddelen te behandelen;
  • Je hebt actuele en relevante werkervaring met inkomstenbelasting.

Aanvullende voorwaarden

  • Je beschikt over goede mondelinge- en schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels; het Papiamentu is een pre.
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid waardoor je je niet snel uit het veld laat slaan. Tegelijkertijd ben je flexibel, toon je initiatief en heb je inlevingsvermogen.
  • Je bent een gelijkwaardige en representatieve gesprekspartner. Door jouw passie voor je vakgebied, ben je uitstekend op de hoogte van relevante ontwikkelingen en de fiscale wet- en regelgeving. Natuurlijk wil je jezelf altijd blijven ontwikkelen. Niet alleen vakinhoudelijk, maar zeker ook persoonlijk.

Wat wij bieden?

  • Een marktconform salaris, in aanloopschaal 10 en functieschaal 11 van minimaal $ 2.967,- en maximaal $ 4.460,- per maand bij een werkweek van 39,5 uur. Inschaling op basis van kennis en ervaring; 
  • Een tijdelijke aanstelling voor een jaar waarna bij wederzijdse tevredenheid een vast en aanstelling; 
  • Een 13e maand van 8,33% van de bezoldiging met een minimum van $1.750,-.;
  • Vakantiegelduitkering van 8,33% van de bezoldiging;
  • Een goede pensioenvoorziening ondergebracht bij PCN;
  • Interne opleidingsmogelijkheden;
  • 184 vakantie-uren op basis van een 39,5 urige werkweek;
  • Een verhuisregeling indien je vanuit het buitenland reageert.

Aanstellingseisen

  • Een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het kunnen overleggen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG) en een medische keuring is vereist.
  • Om in aanmerking te komen voor een functie bij de Rijksdienst Caribisch Nederland, is het Nederlanderschap een vereiste.
  • Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang t.o.v. externe kandidaten.

Meer informatie?

Voor informatie over B/CN zie : https://www.belastingdienst-cn.nl/

Voor informatie omtrent de vacature kun je contact opnemen met Richard Lopes-Slot,  teamleider Heffing en Toezicht, telefoon: +599 7810340.

Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Sjon van Essen, HR-adviseur, telefoon: +599 781 00 47.

Digitaal solliciteren

Je kunt je Curriculum Vitae met motivatie uiterlijk 16-9-2020 per e-mail versturen.

 

 

Informatie coronavirus lees meer